duminică

BAKLAVA



Am servit acest dulce prima data cand am vizitat Turcia.Baklavaua este un dulce specific turcesc(grecii pretind ca este originar din Grecia).

Ingrediente:
Foi de placinta 125g
Nuci,almonds,pistacios 125g
60g unt topit
cinamon pudra
80g zahar
50 ml apa
1ml esenta de vanilie
40g miere
1 lingura zeama de lamaie

Tapetati o tava cu unt(eu am folosit o pensula),asezati 4-5 foi de placinta,le pensulati cu unt peste care adaugati amestecul de nuci pisate(eu le-am rasnit impreuna cu cinamonul si jumatete din zahar), am continuat asa pana am terminat toate ingredientele.Se coc 50 minute la 170 grade.
Siropul:
La foc mic se topeste zaharul ramas cu mierea ,zeama de lamaie si esenta timp de 4-5 min.Cat este baclavaua calda turnati siropul peste ea.Pofta buna!

5 Comments:

Blueeyes said...

Buna Julia!Mi-ai facut o pofta cu Baclavauaaa ....eu am crezut tot timpul ca se face foarte greu,de aceea nici nu am incercat sa o fac....la vara cand am sa merg acasa,am sa-mi aiu o porie serioasa de baclavale si AMANDINE...tare e mai duc dorul.

julia said...

Multumesc de vizita Blueeyes.Mie imi place mult de tot baklavaua in schimb este foarteeeee dulceeee.O fac foarte rar,de pofta.este o reteta usoara,gen lasagna .
Pupici*-*

phanitha said...

looks very tempting...

julia said...

phanita,thank you for your visit!
this sweet is veru easy,delicious but...VERY SWEET!

Miha said...

Cred ca o sa-mi pun piticii sa dea nuca prin masina si voi face si eu,ca n-am mai facut demult.
Sa vad cand imi voi gasi dispozitia necesara sa-mi vad bucataria ca dupa razboi. :))

Jujo castle & Imperial palace Kyoto 2010

kiyomizu temple,kyoto 2010

KYOTO

Coreea de sud 1

Coreea de sud 2

Piramidele si Sfinxul

Atena

Galati

Cairo

 
©  free template by Blogspot tutorial