marți

Tort "portocala"

Photobucket

In Japonia pe 3 Martie se sarbatoreste "HINA MATSURI"(Festivalul papusilor)-Ziua fetelor.Cu ocazia acestei zile soacra mea ia trimis fetitei noastre o cutie cu multe portocale.De aici mi-a venit ideea sa fac acest tortulet.
In acest tort am pus 6 portocale de aceea am hotarat sa-l numesc asa.

Blat:

1 ou
- 1 albus (cca 35-40g)
- 70g zahar
- 50ml suc proaspat de portocale
- 50ml ulei
- 75-80g faina
- 1 lingurita rasa praf de copt
-3 linguri de cacao
-esenta de portocala si putina coaja rasa de portocala
Se amesteca toate ingredientele(eu am folosit mixerul) pana zaharul sa topit.Se toarna compozitia intr-o forma de tort unsa cu unt si se coace la 180 grade 20-25min(faceti testul cu scobitoarea){nu uitati sa incalziti cuptorul in prealabil}.
Gelatina:
4 portocale curatate bine de coaja si pielita si taiate marunt.
50g zahar
canten 50g
Portocalele se pun intr-o craticioara si se incalzesc putin cu zaharul pana se topeste,la care se adauga cantenul si se amesteca pana se topeste.Se lasa sa se raceasca si sa se intareasca.Cand sa intarit pe jumatate se toarna peste blatul uns cu un strat subtire de marmelada de portocale.
Crema:
100ml iaurt acru
100g zahar
200 g branza
2linguri zeama de lamaie
esenta de portocale cateva picaturi
200ml nama cream(pentru frisca)
8 foi de gelatina topite

Zaharul,iaurtul,zeama de lamaie si branza se amesteca bine pana se topeste zaharul la care se adauga esenta si gelatina.Se bate frisca tare si cand crema este aproape intarita se amesteca impreuna.

Primul blat se aseaza intrun inel de tort se insiropeaza cu suc de portocale ,se unge cu marmelada si deasupra se aseaza gelatina de portocale.Deasupra se aseaza al 2 lea blat,se insiropeaza si se adauga 2 portocale taiate felii.Peste portocalele taiate am turnat crema si am decorat nitel cu ciocolata topita.
Photobucket

0 Comments:

Jujo castle & Imperial palace Kyoto 2010

kiyomizu temple,kyoto 2010

KYOTO

Coreea de sud 1

Coreea de sud 2

Piramidele si Sfinxul

Atena

Galati

Cairo

 
©  free template by Blogspot tutorial