miercuri

Colac cu fructe uscate

Faina 500g
2oua+lapte caldut(40grade)=340g
drojdie  instant 5 g
sare 3 g
zahar 40g
esenta de vanilie 
 rom 1lingura
fructe uscate(stafide,mar,ananas,cranberry)
miez de nuca macinat 30g+20g zahar
unt topit 30g
inca 10 g unt topit (5 g pentru a pensula tava,5g pentru a pensula coca)

Stafidele se pun intr-o ceasca cu  1 lingura rom  si se lasa in jur de 30 min sa se umfle.

In laptele caldut topim sarea ,zaharul si drojdia;adaugam esenta de vanilie(citeva 4-5 picaturi) si adaugam faina cernuta,ouale batute si untul topit.Framintam in jur de 5 min si punem coca intr-un loc caldut pina isi dubleaza volumul(in jur de 1 ora).
Intindem o foaie mare,pensulam cu untul topit(cele 5 g),punem miezul de nuca si fructele uscate(inclusiv stafidele cu rom);rulam si vom avea un colac mare.Pensulam tava(in cazul meu ,una rotunda) cu cele 5 g unt topit si tapetam cu 1 lingura de faina;asezam colacul si lasam inca 1 ora la crescut.Dupa ce colacul si-a dublat volumul pensulati cu apa cu zahar,ou batut sau lapte.Coacem la cuptorul incalzit in prealabil la 200g timp de 25-30 min.


8 Comments:

Elena Toma said...

Julia, ce frumos arata! Este un cozonac in toata regula colacelul tau. Mi-ai dat o idee sa fac si eu cozonacul asa, rotund... Este o pufosenie!
Cat despre urzici, cred ca ti-e pofta acolo, in Japonia. Dar... si eu as vrea oricand sa gust cate ceva din bunatatile voastre! In lipsa, ma mai inspir de pe blogurile celor care traiesc acolo si posteaza retete din aceasta parte a lumii, atat de fascinanta pentru mine.
Un salut cu drag, Elena.

Maria said...

Wow, very nice colac! Looks so soft and delicious! Compliments!

sarah said...

julia te-ai apucat de antrenament pentru Paste ?foarte frumusel cozonacel.da si tu de pomana ca mi-e pofta!pupici

julia said...

Draga Elena Toma,iti multumesc mult pentru vizita.Colacul meu a crescut atit in citin timpul coptului sa lipit si nu se mai vede gaura din mijloc.urzici......of,of,of...ce pofta imi e...Pupici Multi!

julia said...

Maria dear,thank you very much for stopping by,i appreciated.the colac is soft and just right,not too sweet.

julia said...

sarah draga,te rog mult sa vii sa-ti dau o felie,cu cea mai mare placere te astept.esti o dulcica,multumesc pentru vizita *-*!

MihaeRa said...

Wow..oishii so!!!
Vacanta placuta, scumpa! Pupic!

julia said...

draga mea Miha(m.t.) iti multumesc pentru vizita si pentru urari.Pupici multi *-*!

Jujo castle & Imperial palace Kyoto 2010

kiyomizu temple,kyoto 2010

KYOTO

Coreea de sud 1

Coreea de sud 2

Piramidele si Sfinxul

Atena

Galati

Cairo

 
©  free template by Blogspot tutorial